Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
Bestuur, inwoners en financiën | |||||||||||
0.1 Bestuur | 13.299 | 152 | -13.147 | 14.070 | 197 | -13.873 | 771 | 45 | -726 | 0.1 Bestuur Toelichting0.1 BestuurPitch Het nadeel op het taakveld Bestuur is ontstaan door een niet begrote storting in de voorziening Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (APPA) van € 1 miljoen. Deze voorziening is bedoeld om (toekomstige) pensioenverplichtingen van (oud-) bestuurders te kunnen bekostigen. Totaal lasten Nadeel 771 Detail Storting Voorziening APPA: De gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van de wet APPA en moet een voorziening treffen voor de pensioenverplichtingen van (oud-)bestuurders. In 2024 is op basis van de geactualiseerde actuariële berekening € 1 miljoen bijgestort in de voorziening. | |
0.2 Burgerzaken | 5.644 | 3.252 | -2.392 | 5.848 | 3.729 | -2.119 | 205 | 477 | 273 | 0.2 Burgerzaken Toelichting0.2 BurgerzakenPitch De reeds verwachtte reisdocumentenpiek was in 2024 toch nog hoger dan verwacht, waardoor er op dit taakveld een voordeel zichtbaar is. Totaal baten Voordeel 477 Detail Reisdocumenten: Door de reisdocumentenpiek zijn er nog meer reisdocumenten verstrekt dan verwacht. | |
0.3 Beheer overige gebouwen en gronden | 9.702 | 1.442 | -8.260 | 10.317 | 2.818 | -7.499 | 615 | 1.375 | 761 | 0.3 Beheer overige gebouwen en gronden Toelichting0.3 Beheer overige gebouwen en grondenPitch Op dit taakveld zijn op inhoud verschillende afwijkingen aan de orde. Het voordelig saldo van lasten en baten van € 0,7 miljoen wordt voornamelijk veroorzaakt door een vrijval vanuit de voorziening achterstallig onderhoud Wenumse Watermolen en diverse hogere opbrengsten uit verhuur en verkoop. Voor dit laatste onderdeel is dit voordeel voor een deel verwerkt in de MPB 2025-2028. Totaal lasten Nadeel 615 Totaal baten Voordeel 1.375 Detail Afwaardering strategische voorraad Grondbedrijf Verlaging kapitaallastenrente Kapitaallasten aankoop Molenmakershoek Wenumse Watermolen vrijval voorziening herstel Molenmakershoek tijdelijke exploitatie Verkoopopbrengst vastgoed en overige gronden Verhuuropbrengsten vastgoed en diverse gronden | |
0.5 Treasury | 9.062 | 11.292 | 2.230 | 6.304 | 7.538 | 1.234 | -2.758 | -3.754 | -996 | 0.5 Treasury Toelichting0.5 TreasuryPitch In geheel 2024 zijn er geen langlopende en geen kortlopende leningen aangetrokken. Daardoor hebben wij € 2,5 miljoen minder externe rentekosten dan begroot. De liquiditeitspositie was bijna het gehele jaar positief, wat leidde tot extra rentebaten van bijna € 1,2 miljoen via het Schatkistbankieren. Het renteomslagpercentage van de Algemene Dienst is verlaagd naar 0,47% en van het grondbedrijf naar 0,82%. Vanwege deze ontwikkelingen is er bij de lasten een voordelige afwijking van € 2,75 miljoen en een nadelige afwijking bij de baten van € 3,75 miljoen. Per saldo onderaan de streep een minder groot voordeel van € 1 miljoen op het taakveld Treasury dan begroot. De rentelasten op alle andere taakvelden vallen fors lager uit dan begroot, circa € 5 miljoen. Per saldo resulteert dit in een voordeel van € 4 miljoen concernbreed. Totaal lasten Voordeel 2.758 Totaal baten Nadeel 3.754 Detail Kapitaallasten concernbreed met ruim € 5 miljoen verlaagd Grondbedrijf: Het rentepercentage was bij de primaire begroting vastgesteld op 1,50%, en uiteindelijk bij de realisatie conform wettelijke voorschriften bijgesteld naar 0,82%. Met dit percentage is op basis van de werkelijke boekwaarde per 1-1-2024 rentekosten aan het grondbedrijf toegerekend. Algemene Dienst: De rentekosten van de leningen worden via de interne rekenrente doorberekend aan de afdelingen met investeringen in economisch en/of maatschappelijk nut of grond. Voor de berekening van de interne rente worden de rentekosten omgeslagen over de activa die integraal zijn gefinancierd. De interne rente was bij de begroting 2024 vastgesteld op 1,3%. Eind van het jaar bleek het werkelijke renteresultaat meer dan 25% positief af te wijken ten opzichte van de post "Aan de taakvelden toe te rekenen rente". Twee belangrijke oorzaken zijn hiervoor aan te wijzen. De liquiditeitspositie ontwikkelde zich zodanig gunstig dat er in geheel 2024 geen langlopende en geen kortlopende leningen zijn aangetrokken. Daardoor hebben wij € 2,5 miljoen minder externe rentekosten dan begroot. Daarnaast was de liquiditeitspositie bijna het gehele jaar positief, wat leidde tot niet begrote rentebaten van bijna € 1,2 miljoen via het Schatkistbankieren. Hierdoor waren wij wettelijk verplicht om het renteomslagpercentage na afloop van het jaar aan te passen. Het renteomslagpercentage is daarom verlaagd naar 0,47%. Vanwege deze ontwikkelingen is er bij de lasten een voordelige afwijking van € 2,75 miljoen en een nadelige afwijking bij de baten van € 3,75 miljoen. Per saldo is er onderaan de streep voor € 1 miljoen een minder groot voordeel op het taakveld Treasury dan begroot. De rentelasten op alle andere taakvelden vallen fors lager uit dan begroot, circa € 5 miljoen. Per saldo resulteert dit in een voordeel van € 4 miljoen concernbreed. | |
0.61 OZB Woningen | 2.100 | 29.394 | 27.293 | 2.773 | 29.565 | 26.792 | 672 | 171 | -501 | 0.61 OZB Woningen Toelichting0.61 OZB WoningenPitch Op taakveld 0.61 en 0.62 verantwoorden we de OZB opbrengst. De OZB opbrengst woningen was in 2024 € 170.000 hoger dan geraamd. Daarnaast is er aan de lastenkant een nadeel van € 672.000. Dit nadeel wordt veroorzaakt door een hogere vergoeding aan Tribuut vanwege hogere inhuurkosten. Daarnaast heeft de Hoge Raad besloten dat de proceskostenvergoeding verhoogd moet worden. Hiervan is de raad in september 2024 op de hoogte gesteld. Totaal lasten Nadeel 672 Detail De lastenkant kent een nadeel van € 672.000 en heeft twee oorzaken. De eerste betreft de doorwerking van € 489.000 uit 2023 vanwege het grote aantal bij Tribuut ingediende WOZ-bezwaren en de hiermee gepaard gaande inhuur- en proceskosten. De tweede oorzaak betreft de gevolgen ad € 212.000 van een gerechtelijke uitspraak en de stijging in het aantal beroepsprocedures. Op 12 juli 2024 heeft de Hoge Raad de conclusie van de Advocaat-Generaal bevestigd dat het lagere vastgestelde forfaitbedrag proceskostenvergoeding voor belastingzaken in strijd is met het gelijkheidsbeginsel. De Hoge Raad heeft besloten dat de proceskosten voor rechtsbijstand in bezwaar (€ 310 per procespunt) verhoogd moeten worden naar het algemene tarief (€ 624). Ook zijn de beroepschriften een verdienmodel geworden van no cure no pay bureaus zodat ook hier de kosten stegen. Op 24 september 2024 is de raad van deze begrotingswijziging van Tribuut op de hoogte gesteld. | |
0.62 OZB niet-woningen | 317 | 31.320 | 31.003 | 317 | 30.838 | 30.521 | 0 | -482 | -482 | 0.62 OZB niet-woningen Toelichting0.62 OZB niet-woningenPitch Op taakveld 0.61 en 0.62 verantwoorden we de OZB opbrengst. In de begroting is rekening gehouden met een opbrengst van afgerond € 60,7 miljoen. Bij de opbrengst OZB niet-woningen hebben we een nadeel van afgerond € 482.000. De minderopbrengst is met name het gevolg van verminderingen en vernietigingen. Totaal baten Nadeel 482 Detail Het nadeel op de OZB niet woningen is afgerond € 482.000. Het nadeel is ontstaan door een meeropbrengst bij OZB niet-woningen gebruik van afgerond € 92.000 en een minderopbrengst van afgerond € 574.000 op OZB niet-woning eigendom als gevolg van vermindering, vernietigingen en het oninbaar verklaren. In de Turap is een nadeel van € 800.000 gemeld waarbij rekening werd gehouden met € 550.000 aan verminderingen en vernietigingen en € 250.000 minder opbrengsten als gevolg van minder volume. De bezwaarafhandeling 2023 was ten tijde van de Turap nog niet afgerond en er is globaal een inschatting gemaakt van de verminderingen, vernietigingen en volume. | |
0.64 Belastingen overig | 59 | 1.751 | 1.692 | 57 | 1.613 | 1.555 | -2 | -138 | -136 | 0.64 Belastingen overig Toelichting0.64 Belastingen overigPitch Geen afwijkingen boven de rapportagegrens. Detail Geen afwijkingen boven de rapportagegrens. | |
0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds | 462.406 | 462.406 | 464.169 | 464.169 | 1.763 | 1.763 | 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds Toelichting0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen GemeentefondsPitch De algemene uitkering uit het Gemeentefonds is de grootste inkomstenbron van de gemeente. We hebben in 2024 een uitkering van € 464,1 miljoen ontvangen. In de begroting hebben we, inclusief begrotingswijzigingen als gevolg van de mei- en de septembercirculaire, € 462,4 miljoen geraamd. Per saldo een voordeel van afgerond € 1,7 miljoen. Totaal baten Voordeel 1.763 Detail De jaarlijkse meicirculaire Gemeentefonds is vertrekpunt voor de nieuwe meerjarenbegroting en de daarin op te nemen algemene uitkering De algemene uitkering is met ca. € 464 miljoen de grootste inkomstenbron van de gemeente. Voor de MPB 2024 was de meicirculaire 2023 uitgangspunt. Daarna zijn door de raad begrotingswijzigingen vastgesteld waarin een hogere algemene uitkering als gevolg van de mei- en septembercirculaire 2024 zijn verwerkt. Hierdoor is ruim € 10 miljoen voordeel direct ten gunste van de algemene reserve geboekt. Tot en met 2023 rapporteerden we over afwijkingen in de algemene uitkering en werd een hogere uitkering als voordeel in het rekeningresultaat verwerkt. In 2024 hebben we, in lijn met adviezen van de accountant en de concerncontroller, voor het eerst tussentijds een hogere algemene uitkering als 'winst' afgeroomd. Het saldo van € 1,7 miljoen dat nu als voordeel naar voren komt is het gevolg van de decembercirculaire 2024 waarin het Rijk nog enkele incidentele toevoegingen aan het Gemeentefonds heeft gedaan. Dit voordeel is in lijn met wat wij in de rapportage Grote verschillen 2024 van 10 december jl. hebben opgenomen. | ||||
0.8 Overige baten en lasten | -1.264 | 415 | 1.679 | 6.391 | 9.828 | 3.437 | 7.655 | 9.412 | 1.758 | 0.8 Overige baten en lasten Toelichting0.8 Overige baten en lastenPitch Op dit taakveld worden de overige baten en lasten verantwoord. Dit zijn onder andere diverse stelposten die niet direct aan een taakveld kunnen worden toegerekend. Zoals de stelpost voor tegenvallende energieprijzen met een voordeel van € 0,8 miljoen. Daarnaast wordt dit taakveld ook gebruikt voor administratief technische boekingen voor een tweetal PPS'en de Regiodeal Cleantechregio. De grootste afwijking betreft de in te verdienen ("risico") uren met een nadeel van € 2 miljoen en het saldo van de kostenplaats salarissen met een voordeel van € 3 miljoen. Totaal lasten Nadeel 7.655 Totaal baten Voordeel 9.412 Detail Risico uren Voor 2024 is een nadeel van € 2 miljoen op risico-uren aan de orde. Dit bestaat uit:
Tegenover deze nadelen is er een voordeel van € 200.000 wat voornamelijk vacatureruimte betreft. En ook op de taakstelling op de overheadkosten behorende bij de risico-uren is een voordeel aan de orde van circa € 230.000. Op dit moment loopt er een project met als doelstelling de systematiek voor de doorbelasting van risico-uren te vereenvoudigen en de sturing te optimaliseren. Een eerste advies is eind december 2024 opgeleverd en stapsgewijze implementatie zal gedurende 2025 plaatsvinden. Technische correcties PPS'en Regiodeal Cleantechregio Saldo kostenplaats salarissen Stelpost Energie Overheveling van voorziening Zaken onder de rechter naar voorziening Dubieuze debiteuren | |
0.9 Vennootschapsbelasting (VpB) | 190 | -190 | 190 | -190 | 0.9 Vennootschapsbelasting (VpB) Toelichting0.9 Vennootschapsbelasting (VpB)Pitch Geen afwijkingen boven de rapportagegrens. Detail Geen afwijkingen boven de rapportagegrens. | ||||||
3.4 Economische promotie | 6 | 2.338 | 2.332 | 7 | 2.907 | 2.901 | 1 | 570 | 569 | 3.4 Economische promotie Toelichting3.4 Economische promotiePitch Als gevolg van een stijgend aantal overnachtingen tegen betalen is er een meeropbrengst ontstaan van € 570.000 in 2024. Totaal baten Voordeel 570 Detail De opbrengst uit de toeristenbelasting was in 2024, als gevolg van een toegenomen aantal overnachtingen tegen betaling, € 570.000 meer dan begroot. In de Turap hebben we melding gemaakt van een verwachte meeropbrengst van € 300.000. We hebben een structureel voordeel van € 250.000 verwerkt in de MPB 2025-2028. In de komende jaren moet blijken of we structureel nog hogere opbrengsten uit de toeristenbelasting kunnen verwachten. | |
Subtotaal | 38.926 | 543.763 | 504.837 | 46.275 | 553.202 | 506.927 | 7.349 | 9.438 | 2.090 | ||
Reserves | |||||||||||
Bestuur, inwoners en financiën | 20.469 | 53.577 | 33.108 | 24.673 | 55.997 | 31.324 | 4.203 | 2.419 | -1.784 | ||
00100001 Burgemeester en wethouders | 1.854 | -1.854 | 2.846 | -2.846 | 991 | -991 | |||||
00100003 Raadsgriffie | 1.512 | -1.512 | 1.308 | -1.308 | -204 | 204 | |||||
00100004 Raad | 1.713 | -1.713 | 1.538 | -1.538 | -175 | 175 | |||||
00100005 Fractieassistentie | 196 | -196 | 168 | -168 | -28 | 28 | |||||
00100006 Politieke markt | 257 | -257 | 238 | 2 | -236 | -19 | 2 | 21 | |||
00100007 Externe Rekenkamer | 274 | -274 | 132 | -132 | -142 | 142 | |||||
00100008 Onderzoeksbudget Raad / Griffie | 65 | -65 | -65 | 65 | |||||||
00100009 Communicatiebudget | 65 | -65 | 57 | -57 | -8 | 8 | |||||
00100011 Presentiegelden + overige kosten | 60 | -60 | 46 | -46 | -15 | 15 | |||||
00100012 Nationale ombudsman | 40 | -40 | 46 | -46 | 7 | -7 | |||||
00100017 Diverse kosten dienstverlening | 24 | -24 | 14 | -14 | -10 | 10 | |||||
00100018 Bijdrage regiogemeenten | 91 | 91 | 95 | 95 | 4 | 4 | |||||
00100019 Huisvesting oude raadhuis | 114 | -114 | 120 | -120 | 6 | -6 | |||||
00100020 Representatie college | 308 | -308 | 349 | 22 | -327 | 41 | 22 | -19 | |||
00100024 Loonkosten taakveld 0.1 Bestuursond. | 2.455 | -2.455 | 2.440 | -2.440 | -14 | 14 | |||||
00100025 Contributies | 838 | -838 | 1.023 | -1.023 | 185 | -185 | |||||
00100026 Lobbybudget | 28 | -28 | 18 | -18 | -11 | 11 | |||||
00100027 Regionale Samenwerking | 1.400 | -1.400 | 1.434 | -1.434 | 34 | -34 | |||||
00100028 Raadhuis | 97 | 61 | -36 | 125 | 63 | -62 | 29 | 2 | -26 | ||
00100029 Programma dienstverlening | 32 | -32 | 70 | -70 | 38 | -38 | |||||
00100040 Accountantskosten | 320 | -320 | 400 | -400 | 80 | -80 | |||||
00100041 Smart City | 50 | -50 | 102 | 15 | -87 | 51 | 15 | -36 | |||
00100044 loonkosten tv0.1 kcc | 1.597 | -1.597 | 1.597 | -1.597 | 0 | 0 | |||||
00200001 Burgerzaken (iv) | 177 | -177 | 193 | -193 | 15 | -15 | |||||
00200002 Loonkosten taakveld 0.2 POW | 215 | -215 | 215 | -215 | 0 | 0 | |||||
00200003 Reisdocumenten | 1.113 | 1.981 | 869 | 1.271 | 2.378 | 1.107 | 158 | 397 | 238 | ||
00200004 Rijbewijzen | 146 | 481 | 335 | 122 | 584 | 463 | -24 | 104 | 128 | ||
00200005 Naturalisaties en naamswijz. | 181 | 241 | 60 | 179 | 269 | 90 | -2 | 28 | 30 | ||
00200006 Documenten en verklaringen | 79 | 100 | 21 | 48 | 136 | 88 | -31 | 36 | 67 | ||
00200007 Personen en familierecht | 106 | 425 | 319 | 128 | 347 | 219 | 22 | -77 | -100 | ||
00200008 Basisregistratie personen (BRP) | 42 | 24 | -19 | 12 | 15 | 4 | -31 | -9 | 22 | ||
00200009 Verkiezingen | 554 | -554 | 650 | -650 | 96 | -96 | |||||
00200014 loonkosten tv0.2 kcc | 3.031 | -3.031 | 3.031 | -3.031 | |||||||
00300001 Vastgoed overig | 361 | 380 | 18 | 597 | 590 | -6 | 235 | 211 | -24 | ||
00300002 Woonwagens | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
00300003 Vastgoed te verkopen | 858 | 478 | -379 | 938 | 933 | -5 | 80 | 455 | 375 | ||
00300006 Overige gronden VGB | 1 | 26 | 25 | 54 | 317 | 263 | 53 | 291 | 238 | ||
00300007 Overige gebouwen en gronden | 19 | -19 | 113 | 103 | -10 | 94 | 103 | 9 | |||
00300008 Vastgoedbedrijf algemeen | 1.023 | -1.023 | 976 | 15 | -960 | -47 | 15 | 63 | |||
00300010 AD budget team vastgoed | 1.498 | -1.498 | 1.498 | -1.498 | |||||||
00300011 Zwitsal (btw-aftrek) | 37 | 9 | -28 | 37 | 9 | -28 | |||||
00300012 Zwitsal (btw-vrij) | 5 | 9 | 5 | 5 | 9 | 5 | |||||
00300013 Erfpachten vml Grondbedrijf | 93 | 559 | 465 | 39 | 652 | 612 | -54 | 93 | 147 | ||
00300014 Exploitatie strategische voorraad | 5.648 | -5.648 | 5.983 | 189 | -5.794 | 335 | 189 | -146 | |||
00300015 Verduurzaming vastgoed 2.0 (NAI) | 200 | -200 | 78 | -78 | -122 | 122 | |||||
00500001 Treasury | 9.062 | 10.662 | 1.600 | 6.304 | 6.865 | 561 | -2.758 | -3.797 | -1.039 | ||
00500002 Dividenduitkeringen | 630 | 630 | 673 | 673 | 43 | 43 | |||||
00610001 WOZ-Woningen | 2.100 | -2.100 | 2.773 | -2.773 | 672 | -672 | |||||
00610002 OZB-Woningen | 29.394 | 29.394 | 29.565 | 29.565 | 171 | 171 | |||||
00620001 WOZ-niet Woningen | 317 | -317 | 317 | -317 | 0 | 0 | |||||
00620002 OZB-Niet woningen | 31.320 | 31.320 | 30.838 | 30.838 | -482 | -482 | |||||
00640001 Hondenbelasting | 390 | 390 | 360 | 360 | -30 | -30 | |||||
00640002 Precariobelasting | 517 | 517 | 481 | 481 | -35 | -35 | |||||
00640003 Reclamebelasting | 454 | 454 | 306 | 306 | -148 | -148 | |||||
00640004 Overige Belastingen | 59 | 390 | 331 | 57 | 465 | 408 | -2 | 75 | 77 | ||
00700001 Algemene uitkering | 462.406 | 462.406 | 464.169 | 464.169 | 1.763 | 1.763 | |||||
00800001 Loonkosten taakveld 0.8 INF | -77 | 77 | 52 | -52 | 130 | -130 | |||||
00800002 Concern Stelposten | 2.305 | -2.305 | 1.931 | 2.094 | 163 | -374 | 2.094 | 2.468 | |||
00800012 Huisvesting / gebouwbeheer | 19 | -19 | 17 | -17 | -2 | 2 | |||||
00800013 Inhuur lucrato t.b.v. ext. opdracht. | 41 | -41 | 36 | -36 | -5 | 5 | |||||
00800014 Stelpost regio (zomernota) | 341 | 341 | 192 | 192 | -149 | -149 | |||||
00800020 ZW-poort PPS wegener | 459 | 459 | 459 | 459 | |||||||
00800021 Kanaalzone PPS pilot zuid | 2.890 | 2.890 | 2.890 | 2.890 | |||||||
00800022 Saldo Kostenplaats Salarissen | -517 | 517 | 148 | 3.657 | 3.509 | 665 | 3.657 | 2.992 | |||
00800027 Regio deal Cleantechregio | 437 | 437 | 437 | 437 | |||||||
00800028 Loonkosten taakveld 0.8 PPIM | -1.716 | 75 | 1.791 | -761 | 35 | 795 | 955 | -40 | -995 | ||
00800029 Loonkosten taakveld 0.8 ROR | -1.033 | 1.033 | 1.286 | -1.286 | 2.319 | -2.319 | |||||
00800030 Loonkosten taakveld 0.8 VG | -285 | 285 | 42 | -42 | 328 | -328 | |||||
00800031 Loonkosten taakveld 0.8 omgrverg | -212 | 212 | -212 | 212 | |||||||
00800033 Regionale Structuur NPLW | 65 | 65 | 0 | 65 | 65 | 0 | |||||
00900001 Vennootschapsbelasting | 190 | -190 | 190 | -190 | |||||||
03400003 Toeristenbelasting | 6 | 2.338 | 2.332 | 7 | 2.907 | 2.901 | 1 | 570 | 569 | ||
4102 Salarissen en sociale lasten | 1.337 | -1.337 | 1.251 | -1.251 | -86 | 86 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 513 | -513 | 435 | -435 | -78 | 78 | |||||
4401 Werkkostenregeling | 44 | -44 | 44 | -44 | |||||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 7 | -7 | 7 | -7 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
4431 Representatie externe inhuur (vrijgesteld) | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4480 Adviezen | 11 | -11 | 11 | -11 | |||||||
4490 Verzekeringen | 4 | -4 | 46 | -46 | 42 | -42 | |||||
4810 Mutaties voorzieningen | 1.046 | -1.046 | 1.046 | -1.046 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.439 | -1.439 | 1.439 | -1.439 | 0 | 0 | |||||
4140 Ingeleend personeel | -3 | 3 | -190 | 190 | -187 | 187 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 38 | -38 | 7 | -7 | -32 | 32 | |||||
4401 Werkkostenregeling | 15 | -15 | 6 | -6 | -9 | 9 | |||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 22 | -22 | 24 | -24 | 1 | -1 | |||||
4406 WKR: Intermediaire kosten | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 15 | -15 | 15 | -15 | |||||||
4431 Representatie externe inhuur (vrijgesteld) | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4480 Adviezen | 5 | -5 | 5 | -5 | |||||||
4102 Salarissen en sociale lasten | 1.183 | -1.183 | 1.138 | -1.138 | -46 | 46 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 16 | -16 | 16 | -16 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 146 | -146 | 105 | -105 | -40 | 40 | |||||
4401 Werkkostenregeling | 143 | -143 | 96 | -96 | -48 | 48 | |||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 95 | -95 | 34 | -34 | -61 | 61 | |||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 8 | -8 | 8 | -8 | |||||||
4480 Adviezen | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
4490 Verzekeringen | 2 | -2 | 2 | -2 | 0 | 0 | |||||
4600 Duurzame goederen | 2 | -2 | -2 | 2 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 140 | -140 | 127 | -127 | -13 | 13 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 3 | -3 | 1 | -1 | -2 | 2 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 196 | -196 | 168 | -168 | -28 | 28 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 158 | -158 | 143 | -143 | -16 | 16 | |||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 99 | -99 | 93 | -93 | -5 | 5 | |||||
4480 Adviezen | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 187 | -187 | 90 | -90 | -97 | 97 | |||||
4401 Werkkostenregeling | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4480 Adviezen | 87 | -87 | 28 | -28 | -59 | 59 | |||||
4402 Stelposten | 30 | -30 | -30 | 30 | |||||||
4480 Adviezen | 35 | -35 | -35 | 35 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 65 | -65 | 45 | -45 | -20 | 20 | |||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 57 | -57 | 46 | -46 | -11 | 11 | |||||
4480 Adviezen | 4 | -4 | -4 | 4 | |||||||
4480 Adviezen | 40 | -40 | 46 | -46 | 7 | -7 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 3 | -3 | 2 | -2 | -1 | 1 | |||||
4407 WKR: Nihilwaardering | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4480 Adviezen | 11 | -11 | -11 | 11 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 11 | -11 | 11 | -11 | 0 | 0 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 91 | 91 | 95 | 95 | 4 | 4 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 24 | -24 | 34 | -34 | 10 | -10 | |||||
4410 Nuts | 39 | -39 | 36 | -36 | -3 | 3 | |||||
4420 Belastingen | 8 | -8 | 7 | -7 | -1 | 1 | |||||
4470 Onderhoudskosten | 3 | -3 | 2 | -2 | 0 | 0 | |||||
4810 Mutaties voorzieningen | 31 | -31 | 32 | -32 | 1 | -1 | |||||
4820 Afschrijvingen | 9 | -9 | 9 | -9 | 0 | 0 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
4360 Subsidies | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 288 | -288 | 231 | -231 | -57 | 57 | |||||
4401 Werkkostenregeling | 2 | -2 | 12 | -12 | 10 | -10 | |||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 11 | -11 | 11 | -11 | |||||||
4407 WKR: Nihilwaardering | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 65 | -65 | 65 | -65 | |||||||
4420 Belastingen | 2 | -2 | -2 | 2 | |||||||
4430 Werkkleding | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4455 Betaalde huren | 10 | -10 | 10 | -10 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4490 Verzekeringen | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 15 | -15 | 15 | -15 | 0 | 0 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 1 | -1 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 22 | 22 | 22 | 22 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 2.440 | -2.440 | 2.440 | -2.440 | 0 | 0 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 14 | -14 | -14 | 14 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 838 | -838 | 1.023 | -1.023 | 185 | -185 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 28 | -28 | 10 | -10 | -19 | 19 | |||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
4480 Adviezen | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
4503 Ink. overdr. Gemeensch. regelingen | 1.400 | -1.400 | 1.434 | -1.434 | 34 | -34 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
4420 Belastingen | 11 | -11 | 11 | -11 | 0 | 0 | |||||
4470 Onderhoudskosten | 23 | -23 | 47 | -47 | 23 | -23 | |||||
4490 Verzekeringen | 8 | -8 | 8 | -8 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 54 | -54 | 54 | -54 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
8450 Huren | 61 | 61 | 63 | 63 | 2 | 2 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 32 | -32 | 45 | -45 | 13 | -13 | |||||
4401 Werkkostenregeling | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4480 Adviezen | 25 | -25 | 25 | -25 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 320 | -320 | 399 | -399 | 79 | -79 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 50 | -50 | 102 | -102 | 51 | -51 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.597 | -1.597 | 1.597 | -1.597 | 0 | 0 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 177 | -177 | 216 | -216 | 39 | -39 | |||||
4480 Adviezen | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | -25 | 25 | -25 | 25 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 215 | -215 | 215 | -215 | 0 | 0 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 17 | -17 | 8 | -8 | -9 | 9 | |||||
4501 Inkomensoverdrachten Rijk | 1.096 | -1.096 | 1.263 | -1.263 | 167 | -167 | |||||
8250 Leges en andere rechten | 1.981 | 1.981 | 2.378 | 2.378 | 397 | 397 | |||||
4501 Inkomensoverdrachten Rijk | 146 | -146 | 122 | -122 | -24 | 24 | |||||
8250 Leges en andere rechten | 481 | 481 | 584 | 584 | 104 | 104 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 4 | -4 | 2 | -2 | -2 | 2 | |||||
4501 Inkomensoverdrachten Rijk | 177 | -177 | 177 | -177 | 0 | 0 | |||||
8250 Leges en andere rechten | 241 | 241 | 269 | 269 | 28 | 28 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 57 | -57 | 1 | -1 | -56 | 56 | |||||
4501 Inkomensoverdrachten Rijk | 22 | -22 | 41 | -41 | 19 | -19 | |||||
4600 Duurzame goederen | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
8250 Leges en andere rechten | 100 | 100 | 136 | 136 | 36 | 36 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 99 | -99 | 99 | -99 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 99 | -99 | 22 | -22 | -77 | 77 | |||||
4820 Afschrijvingen | 7 | -7 | 7 | -7 | 0 | 0 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
8250 Leges en andere rechten | 425 | 425 | 347 | 347 | -77 | -77 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 42 | -42 | 12 | -12 | -31 | 31 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 24 | 24 | 15 | 15 | -9 | -9 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 127 | -127 | 127 | -127 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 65 | -65 | -65 | 65 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 264 | -264 | 337 | -337 | 73 | -73 | |||||
4401 Werkkostenregeling | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
4405 Presentiegelden | 150 | -150 | 149 | -149 | -1 | 1 | |||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 10 | -10 | 2 | -2 | -8 | 8 | |||||
4455 Betaalde huren | 40 | -40 | 23 | -23 | -17 | 17 | |||||
4470 Onderhoudskosten | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 3.031 | -3.031 | 3.031 | -3.031 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 305 | -305 | 6 | -6 | -299 | 299 | |||||
4410 Nuts | 2 | -2 | 121 | -121 | 119 | -119 | |||||
4420 Belastingen | 2 | -2 | 32 | -32 | 31 | -31 | |||||
4455 Betaalde huren | 5 | -5 | 7 | -7 | 2 | -2 | |||||
4470 Onderhoudskosten | 17 | -17 | 47 | -47 | 30 | -30 | |||||
4490 Verzekeringen | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 21 | -21 | 336 | -336 | 315 | -315 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 7 | -7 | 46 | -46 | 39 | -39 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 50 | 50 | 107 | 107 | 57 | 57 | |||||
8450 Huren | 329 | 329 | 484 | 484 | 154 | 154 | |||||
8470 Erfpacht | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4420 Belastingen | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4180 Interne uren | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4182 Uren inhuur | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 55 | -55 | 19 | -19 | -36 | 36 | |||||
4402 Stelposten | 37 | -37 | -37 | 37 | |||||||
4410 Nuts | 45 | -45 | 21 | -21 | -24 | 24 | |||||
4420 Belastingen | 59 | -59 | 74 | -74 | 15 | -15 | |||||
4470 Onderhoudskosten | 89 | -89 | 292 | -292 | 203 | -203 | |||||
4480 Adviezen | 45 | -45 | 54 | -54 | 9 | -9 | |||||
4490 Verzekeringen | 10 | -10 | 10 | -10 | |||||||
4713 Sloopkosten | 105 | -105 | 6 | -6 | -99 | 99 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 4 | -4 | 73 | -73 | 69 | -69 | |||||
4810 Mutaties voorzieningen | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 168 | -168 | 171 | -171 | 4 | -4 | |||||
4821 Afwaarderen wgs waardevermindering | 180 | -180 | 181 | -181 | 1 | -1 | |||||
4822 Desinvesteringen | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 60 | -60 | 21 | -21 | -39 | 39 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 3 | 3 | 7 | 7 | 4 | 4 | |||||
8450 Huren | 225 | 225 | 287 | 287 | 62 | 62 | |||||
8600 Duurzame goederen | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
8700 Verkoop grond algemeen | 12 | 12 | 12 | 12 | |||||||
8750 Verkoop panden | 250 | 250 | 376 | 376 | 126 | 126 | |||||
8810 Mutaties voorzieningen | 250 | 250 | 250 | 250 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4410 Nuts | -6 | 6 | -6 | 6 | |||||||
4420 Belastingen | 1 | -1 | 5 | -5 | 4 | -4 | |||||
4480 Adviezen | 33 | -33 | 33 | -33 | |||||||
4700 Aankoop gronden | 10 | -10 | 10 | -10 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
4821 Afwaarderen wgs waardevermindering | -102 | 102 | -102 | 102 | |||||||
4822 Desinvesteringen | 102 | -102 | 102 | -102 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 5 | -5 | 5 | -5 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 20 | 20 | 20 | 20 | |||||||
8450 Huren | 26 | 26 | 107 | 107 | 81 | 81 | |||||
8460 Pachten | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
8700 Verkoop grond algemeen | 188 | 188 | 188 | 188 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4410 Nuts | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4420 Belastingen | 2 | -2 | 1 | -1 | -1 | 1 | |||||
4470 Onderhoudskosten | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4490 Verzekeringen | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4821 Afwaarderen wgs waardevermindering | 102 | -102 | 102 | -102 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 16 | -16 | 8 | -8 | -8 | 8 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
8450 Huren | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
8700 Verkoop grond algemeen | 102 | 102 | 102 | 102 | |||||||
4180 Interne uren | 73 | -73 | 73 | -73 | |||||||
4182 Uren inhuur | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 51 | -51 | 5 | -5 | -46 | 46 | |||||
4402 Stelposten | 103 | -103 | -103 | 103 | |||||||
4410 Nuts | 100 | -100 | 6 | -6 | -94 | 94 | |||||
4420 Belastingen | 329 | -329 | 310 | -310 | -18 | 18 | |||||
4470 Onderhoudskosten | 53 | -53 | 199 | -199 | 146 | -146 | |||||
4480 Adviezen | 101 | -101 | 104 | -104 | 3 | -3 | |||||
4600 Duurzame goederen | -1 | 1 | -1 | 1 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 53 | -53 | -53 | 53 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 139 | -139 | 211 | -211 | 72 | -72 | |||||
4821 Afwaarderen wgs waardevermindering | 41 | -41 | 41 | -41 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 93 | -93 | 25 | -25 | -69 | 69 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 1.498 | -1.498 | 1.498 | -1.498 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 4 | -4 | 4 | -4 | |||||||
4410 Nuts | 14 | -14 | 14 | -14 | |||||||
4420 Belastingen | 7 | -7 | 7 | -7 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 11 | 11 | 11 | 11 | |||||||
8450 Huren | -2 | -2 | -2 | -2 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
4410 Nuts | -5 | 5 | -5 | 5 | |||||||
4420 Belastingen | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 9 | 9 | 9 | 9 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 26 | -26 | -26 | 26 | |||||||
4420 Belastingen | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4480 Adviezen | 15 | -15 | 15 | -15 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 68 | -68 | 25 | -25 | -43 | 43 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 11 | 11 | -11 | -11 | |||||||
8470 Erfpacht | 548 | 548 | 652 | 652 | 104 | 104 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 114 | -114 | 3 | -3 | -111 | 111 | |||||
4410 Nuts | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4420 Belastingen | 14 | -14 | 14 | -14 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 94 | -94 | 94 | -94 | |||||||
4480 Adviezen | 10 | -10 | 10 | -10 | 0 | 0 | |||||
4700 Aankoop gronden | -244 | 244 | -244 | 244 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 5.257 | -5.257 | 5.257 | -5.257 | |||||||
4821 Afwaarderen wgs waardevermindering | 777 | -777 | 777 | -777 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 267 | -267 | 71 | -71 | -196 | 196 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | -2 | -2 | -2 | -2 | |||||||
8450 Huren | 142 | 142 | 142 | 142 | |||||||
8460 Pachten | 50 | 50 | 50 | 50 | |||||||
4182 Uren inhuur | 51 | -51 | 51 | -51 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 200 | -200 | 10 | -10 | -190 | 190 | |||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4480 Adviezen | 17 | -17 | 17 | -17 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 80 | -80 | 76 | -76 | -4 | 4 | |||||
4550 Rente | 6.835 | -6.835 | 4.402 | -4.402 | -2.433 | 2.433 | |||||
4552 Financiële transacties | -77 | 77 | -77 | 77 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 2.147 | -2.147 | 1.902 | -1.902 | -245 | 245 | |||||
8550 Rente | 1.646 | 1.646 | 2.815 | 2.815 | 1.169 | 1.169 | |||||
8950 Toegekende reële en bespaarde rente | 9.016 | 9.016 | 4.050 | 4.050 | -4.966 | -4.966 | |||||
8551 Dividenden en winsten | 630 | 630 | 673 | 673 | 43 | 43 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 25 | -25 | 34 | -34 | 9 | -9 | |||||
4503 Ink. overdr. Gemeensch. regelingen | 2.075 | -2.075 | 2.739 | -2.739 | 664 | -664 | |||||
8200 Belastingen op producten | 29.394 | 29.394 | 29.565 | 29.565 | 171 | 171 | |||||
4503 Ink. overdr. Gemeensch. regelingen | 317 | -317 | 317 | -317 | 0 | 0 | |||||
8200 Belastingen op producten | 31.320 | 31.320 | 30.838 | 30.838 | -482 | -482 | |||||
8201 Belastingen op huishoudens | 390 | 390 | 360 | 360 | -30 | -30 | |||||
8460 Pachten | 517 | 517 | 481 | 481 | -35 | -35 | |||||
8200 Belastingen op producten | 454 | 454 | 306 | 306 | -148 | -148 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | -3 | 3 | -3 | 3 | |||||||
4420 Belastingen | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4503 Ink. overdr. Gemeensch. regelingen | 59 | -59 | 59 | -59 | 0 | 0 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 390 | 390 | 465 | 465 | 75 | 75 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 462.406 | 462.406 | 464.169 | 464.169 | 1.763 | 1.763 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 130 | -130 | 112 | -112 | -18 | 18 | |||||
4180 Interne uren | -57 | 57 | -57 | 57 | |||||||
4402 Stelposten | -130 | 130 | 130 | -130 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | -77 | 77 | -3 | 3 | 74 | -74 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 808 | -808 | 1.867 | -1.867 | 1.059 | -1.059 | |||||
4402 Stelposten | -17 | 17 | 17 | -17 | |||||||
4420 Belastingen | -11 | 11 | -11 | 11 | |||||||
4550 Rente | 72 | -72 | 72 | -72 | |||||||
4600 Duurzame goederen | 2 | -2 | 2 | -2 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | 1.514 | -1.514 | -1.514 | 1.514 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
8507 Inkomensoverdrachten Europese Uni | 216 | 216 | 216 | 216 | |||||||
8810 Mutaties voorzieningen | 1.877 | 1.877 | 1.877 | 1.877 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 14 | -14 | 15 | -15 | 1 | -1 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 5 | -5 | 2 | -2 | -3 | 3 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 41 | -41 | 36 | -36 | -5 | 5 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 341 | 341 | 192 | 192 | -149 | -149 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 3 | -3 | 3 | -3 | |||||||
4711 Onderzoeken milieu en cultuur | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4714 Kabels en leidingen | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 455 | -455 | 455 | -455 | |||||||
8950 Toegekende reële en bespaarde rente | 152 | 152 | 152 | 152 | |||||||
8970 Overb. Proj naar balans | 307 | 307 | 307 | 307 | |||||||
4180 Interne uren | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4182 Uren inhuur | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | -2 | 2 | -2 | 2 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4700 Aankoop gronden | 2.874 | -2.874 | 2.874 | -2.874 | |||||||
4711 Onderzoeken milieu en cultuur | 12 | -12 | 12 | -12 | |||||||
4718 Verhardingen en water | 5 | -5 | 5 | -5 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | -116 | 116 | -116 | 116 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4991 Winstneming grondbedrijf | 113 | -113 | 113 | -113 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 156 | 156 | 156 | 156 | |||||||
8700 Verkoop grond algemeen | 836 | 836 | 836 | 836 | |||||||
8950 Toegekende reële en bespaarde rente | -58 | -58 | -58 | -58 | |||||||
8970 Overb. Proj naar balans | 1.956 | 1.956 | 1.956 | 1.956 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | -12.839 | 12.839 | -12.839 | 12.839 | |||||||
4101 Salarissen en sociale lasten | 243 | -243 | 243 | -243 | |||||||
4102 Salarissen en sociale lasten | -22 | 22 | -22 | 22 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 10.589 | -10.589 | 10.589 | -10.589 | |||||||
4180 Interne uren | 736 | -736 | 736 | -736 | |||||||
4182 Uren inhuur | 143 | -143 | 143 | -143 | |||||||
4189 Doorbelasting kostensoort 4180 | 424 | -424 | 424 | -424 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 73 | -73 | 73 | -73 | |||||||
4401 Werkkostenregeling | 235 | -235 | 235 | -235 | |||||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 510 | -510 | 510 | -510 | |||||||
4410 Nuts | 13 | -13 | 13 | -13 | |||||||
4431 Representatie externe inhuur (vrijgesteld) | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 4 | -4 | 4 | -4 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 36 | -36 | 36 | -36 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | -517 | 517 | 517 | -517 | |||||||
8140 Uitgeleend personeel | 877 | 877 | 877 | 877 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 1.613 | 1.613 | 1.613 | 1.613 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 195 | 195 | 195 | 195 | |||||||
8506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 856 | 856 | 856 | 856 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 116 | 116 | 116 | 116 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | -5 | 5 | -5 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 165 | -165 | 165 | -165 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 266 | -266 | 266 | -266 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 437 | 437 | 437 | 437 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 4.238 | -4.238 | 4.210 | -4.210 | -27 | 27 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 3.887 | -3.887 | 4.230 | -4.230 | 343 | -343 | |||||
4180 Interne uren | -4.802 | 4.802 | -4.802 | 4.802 | |||||||
4182 Uren inhuur | -3.416 | 3.416 | -3.416 | 3.416 | |||||||
4189 Doorbelasting kostensoort 4180 | -424 | 424 | -424 | 424 | |||||||
4402 Stelposten | -8.125 | 8.125 | 8.125 | -8.125 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 13 | -13 | 13 | -13 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | -1.716 | 1.716 | -572 | 572 | 1.144 | -1.144 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 75 | 75 | -4 | -4 | -78 | -78 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 7 | 7 | 7 | 7 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 32 | 32 | 32 | 32 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 3.433 | -3.433 | 3.433 | -3.433 | 0 | 0 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 2.875 | -2.875 | 3.054 | -3.054 | 180 | -180 | |||||
4180 Interne uren | -1.684 | 1.684 | -1.684 | 1.684 | |||||||
4182 Uren inhuur | -876 | 876 | -876 | 876 | |||||||
4189 Doorbelasting kostensoort 4180 | -1.186 | 1.186 | -1.186 | 1.186 | |||||||
4402 Stelposten | -5.933 | 5.933 | 5.933 | -5.933 | |||||||
4480 Adviezen | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 10 | -10 | 10 | -10 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | -1.408 | 1.408 | -1.470 | 1.470 | -63 | 63 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 607 | -607 | 607 | -607 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 159 | -159 | 159 | -159 | |||||||
4180 Interne uren | -393 | 393 | -393 | 393 | |||||||
4182 Uren inhuur | -176 | 176 | -176 | 176 | |||||||
4402 Stelposten | -607 | 607 | 607 | -607 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | -285 | 285 | -155 | 155 | 130 | -130 | |||||
4180 Interne uren | -87 | 87 | -87 | 87 | |||||||
4182 Uren inhuur | -93 | 93 | -93 | 93 | |||||||
4990 Overige verrekeningen | -32 | 32 | -32 | 32 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 65 | -65 | 65 | -65 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 65 | 65 | 65 | 65 | |||||||
4420 Belastingen | 190 | -190 | 190 | -190 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | -1 | 1 | -1 | |||||||
4503 Ink. overdr. Gemeensch. regelingen | 6 | -6 | 6 | -6 | |||||||
8200 Belastingen op producten | 2.338 | 2.338 | 2.907 | 2.907 | 570 | 570 | |||||
Totaal | 59.395 | 597.341 | 537.945 | 70.948 | 609.198 | 538.251 | 11.552 | 11.858 | 306 | ||
Totaal | 59.395 | 597.341 | 537.945 | 70.948 | 609.198 | 538.251 | 11.552 | 11.858 | 306 | ||
Totaal | 13.299 | 152 | -13.147 | 14.070 | 197 | -13.873 | 771 | 45 | -726 | ||
Totaal | 5.644 | 3.252 | -2.392 | 5.848 | 3.729 | -2.119 | 205 | 477 | 273 | ||
Totaal | 9.702 | 1.442 | -8.260 | 10.317 | 2.818 | -7.499 | 615 | 1.375 | 761 | ||
Totaal | 9.062 | 11.292 | 2.230 | 6.304 | 7.538 | 1.234 | -2.758 | -3.754 | -996 | ||
Totaal | 2.100 | 29.394 | 27.293 | 2.773 | 29.565 | 26.792 | 672 | 171 | -501 | ||
Totaal | 317 | 31.320 | 31.003 | 317 | 30.838 | 30.521 | 0 | -482 | -482 | ||
Totaal | 59 | 1.751 | 1.692 | 57 | 1.613 | 1.555 | -2 | -138 | -136 | ||
Totaal | 462.406 | 462.406 | 464.169 | 464.169 | 1.763 | 1.763 | |||||
Totaal | -1.264 | 415 | 1.679 | 6.391 | 9.828 | 3.437 | 7.655 | 9.412 | 1.758 | ||
Totaal | 190 | -190 | 190 | -190 | |||||||
Totaal | 6 | 2.338 | 2.332 | 7 | 2.907 | 2.901 | 1 | 570 | 569 | ||
Totaal | 20.469 | 53.577 | 33.108 | 24.673 | 55.997 | 31.324 | 4.203 | 2.419 | -1.784 | ||
Totaal | 1.854 | -1.854 | 2.846 | -2.846 | 991 | -991 | |||||
Totaal | 1.512 | -1.512 | 1.308 | -1.308 | -204 | 204 | |||||
Totaal | 1.713 | -1.713 | 1.538 | -1.538 | -175 | 175 | |||||
Totaal | 196 | -196 | 168 | -168 | -28 | 28 | |||||
Totaal | 257 | -257 | 238 | 2 | -236 | -19 | 2 | 21 | |||
Totaal | 274 | -274 | 132 | -132 | -142 | 142 | |||||
Totaal | 65 | -65 | -65 | 65 | |||||||
Totaal | 65 | -65 | 57 | -57 | -8 | 8 | |||||
Totaal | 60 | -60 | 46 | -46 | -15 | 15 | |||||
Totaal | 40 | -40 | 46 | -46 | 7 | -7 | |||||
Totaal | 24 | -24 | 14 | -14 | -10 | 10 | |||||
Totaal | 91 | 91 | 95 | 95 | 4 | 4 | |||||
Totaal | 114 | -114 | 120 | -120 | 6 | -6 | |||||
Totaal | 308 | -308 | 349 | 22 | -327 | 41 | 22 | -19 | |||
Totaal | 2.455 | -2.455 | 2.440 | -2.440 | -14 | 14 | |||||
Totaal | 838 | -838 | 1.023 | -1.023 | 185 | -185 | |||||
Totaal | 28 | -28 | 18 | -18 | -11 | 11 | |||||
Totaal | 1.400 | -1.400 | 1.434 | -1.434 | 34 | -34 | |||||
Totaal | 97 | 61 | -36 | 125 | 63 | -62 | 29 | 2 | -26 | ||
Totaal | 32 | -32 | 70 | -70 | 38 | -38 | |||||
Totaal | 320 | -320 | 400 | -400 | 80 | -80 | |||||
Totaal | 50 | -50 | 102 | 15 | -87 | 51 | 15 | -36 | |||
Totaal | 1.597 | -1.597 | 1.597 | -1.597 | 0 | 0 | |||||
Totaal | 177 | -177 | 193 | -193 | 15 | -15 | |||||
Totaal | 215 | -215 | 215 | -215 | 0 | 0 | |||||
Totaal | 1.113 | 1.981 | 869 | 1.271 | 2.378 | 1.107 | 158 | 397 | 238 | ||
Totaal | 146 | 481 | 335 | 122 | 584 | 463 | -24 | 104 | 128 | ||
Totaal | 181 | 241 | 60 | 179 | 269 | 90 | -2 | 28 | 30 | ||
Totaal | 79 | 100 | 21 | 48 | 136 | 88 | -31 | 36 | 67 | ||
Totaal | 106 | 425 | 319 | 128 | 347 | 219 | 22 | -77 | -100 | ||
Totaal | 42 | 24 | -19 | 12 | 15 | 4 | -31 | -9 | 22 | ||
Totaal | 554 | -554 | 650 | -650 | 96 | -96 | |||||
Totaal | 3.031 | -3.031 | 3.031 | -3.031 | |||||||
Totaal | 361 | 380 | 18 | 597 | 590 | -6 | 235 | 211 | -24 | ||
Totaal | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
Totaal | 858 | 478 | -379 | 938 | 933 | -5 | 80 | 455 | 375 | ||
Totaal | 1 | 26 | 25 | 54 | 317 | 263 | 53 | 291 | 238 | ||
Totaal | 19 | -19 | 113 | 103 | -10 | 94 | 103 | 9 | |||
Totaal | 1.023 | -1.023 | 976 | 15 | -960 | -47 | 15 | 63 | |||
Totaal | 1.498 | -1.498 | 1.498 | -1.498 | |||||||
Totaal | 37 | 9 | -28 | 37 | 9 | -28 | |||||
Totaal | 5 | 9 | 5 | 5 | 9 | 5 | |||||
Totaal | 93 | 559 | 465 | 39 | 652 | 612 | -54 | 93 | 147 | ||
Totaal | 5.648 | -5.648 | 5.983 | 189 | -5.794 | 335 | 189 | -146 | |||
Totaal | 200 | -200 | 78 | -78 | -122 | 122 | |||||
Totaal | 9.062 | 10.662 | 1.600 | 6.304 | 6.865 | 561 | -2.758 | -3.797 | -1.039 | ||
Totaal | 630 | 630 | 673 | 673 | 43 | 43 | |||||
Totaal | 2.100 | -2.100 | 2.773 | -2.773 | 672 | -672 | |||||
Totaal | 29.394 | 29.394 | 29.565 | 29.565 | 171 | 171 | |||||
Totaal | 317 | -317 | 317 | -317 | 0 | 0 | |||||
Totaal | 31.320 | 31.320 | 30.838 | 30.838 | -482 | -482 | |||||
Totaal | 390 | 390 | 360 | 360 | -30 | -30 | |||||
Totaal | 517 | 517 | 481 | 481 | -35 | -35 | |||||
Totaal | 454 | 454 | 306 | 306 | -148 | -148 | |||||
Totaal | 59 | 390 | 331 | 57 | 465 | 408 | -2 | 75 | 77 | ||
Totaal | 462.406 | 462.406 | 464.169 | 464.169 | 1.763 | 1.763 | |||||
Totaal | -77 | 77 | 52 | -52 | 130 | -130 | |||||
Totaal | 2.305 | -2.305 | 1.931 | 2.094 | 163 | -374 | 2.094 | 2.468 | |||
Totaal | 19 | -19 | 17 | -17 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 41 | -41 | 36 | -36 | -5 | 5 | |||||
Totaal | 341 | 341 | 192 | 192 | -149 | -149 | |||||
Totaal | 459 | 459 | 459 | 459 | |||||||
Totaal | 2.890 | 2.890 | 2.890 | 2.890 | |||||||
Totaal | -517 | 517 | 148 | 3.657 | 3.509 | 665 | 3.657 | 2.992 | |||
Totaal | 437 | 437 | 437 | 437 | |||||||
Totaal | -1.716 | 75 | 1.791 | -761 | 35 | 795 | 955 | -40 | -995 | ||
Totaal | -1.033 | 1.033 | 1.286 | -1.286 | 2.319 | -2.319 | |||||
Totaal | -285 | 285 | 42 | -42 | 328 | -328 | |||||
Totaal | -212 | 212 | -212 | 212 | |||||||
Totaal | 65 | 65 | 0 | 65 | 65 | 0 | |||||
Totaal | 190 | -190 | 190 | -190 | |||||||
Totaal | 6 | 2.338 | 2.332 | 7 | 2.907 | 2.901 | 1 | 570 | 569 | ||
Totaal | -933 | 933 | 712 | 712 | 933 | 712 | -221 | ||||
Totaal | 15.226 | 48.777 | 33.551 | 15.226 | 48.777 | 33.551 | 0 | 0 | |||
Totaal | 58 | -58 | 58 | -58 | |||||||
Totaal | 3.212 | 1.435 | -1.778 | 3.212 | 1.435 | -1.778 | |||||
Totaal | 3.467 | 3.467 | 3.739 | 3.739 | 272 | 272 | |||||
Totaal | 6.176 | 1.333 | -4.843 | 6.176 | 1.333 | -4.843 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
Reserves | |||||||||||
Totaal | 59.395 | 597.341 | 537.945 | 70.948 | 609.198 | 538.251 | 11.552 | 11.858 | 306 |